17 sierpnia, 2020

Prawo cywilne. W jaki sposób przyjąć lub odrzucić spadek?

Od chwili otwarcia spadku (czyli śmierci spadkodawcy) spadkobierca może postąpić w trojaki sposób: przyjąć spadek z nieograniczoną odpowiedzialnością za długi (tzw. przyjęcie proste), przyjąć go z ograniczeniem tej odpowiedzialności (przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza), możliwe również jest odrzucenie spadku.   Termin na złożenie stosownego oświadczenia. Oświadczenie o sposobie przyjęcia lub odrzuceniu spadku można złożyć w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiaduje się o tytule do niego. W przypadku, gdy osoba

Zapisy tarczy antykryzysowej 3.0. a zasiłek macierzyński

Zapisy tarczy antykryzysowej 3.0. niekorzystne dla zasiłku macierzyńskiego. W wyniku zmian wprowadzonych w tarczy antykryzysowej 3.0 pracodawcy obniżyli wysokość zasiłku macierzyńskiego. Teraz Ministerstwo Rodziny szykuje poprawkę w przepisach, która umożliwi zmianę wysokości zasiłku macierzyńskiego kobiet na ich korzyść. Do tej pory… Specustawa antycovidowa (Dz.U. nr 374 ze zm.), która umożliwiła obcinanie etatów i pensji, nie uwzględniła negatywnych skutków, jakie wywoła to w zakresie świadczeń dla matek z tytułu urodzenia dziecka.

Darowizna w rodzinie a obowiązek podatkowy. Czy urzędnik może zakwestionować zwolnienie z obowiązku podatkowego?

Darowizna to nic innego jak nieodpłatne przekazanie danego składnika majątku na rzecz drugiej osoby. Podczas tej czynności rodzi się obowiązek podatkowy w postaci podatku od spadków i darowizn. Obowiązek ten może zniechęcać, tym bardziej, że podatek ten jest stosunkowo wysoki (stawki wahają się od 3 do 20% od części darowizny, która przekracza kwotę wolną od podatku). Jednak co z darowizną w najbliższej rodzinie?   3 grupy podatkowe: grupa I– czyli: